Balkónové teorie aneb Hledám všeználka

18.11.2013 17:57

Taky jste při pohledu na fotky pod článkem reagovali s výrazem WTF? Myslím, že nejste jediní. Tato budova se nachází velmi blízko sadu Boženy Němcové, kde sice neprojíždím často, ale když už tudy jedu, jediné, co si prohlížím, je balkón na obrázku.

Už jsem tudy projela mnohokrát a přiznám se, že jsem stále nepřišla na to, proč tam je.

 

Jak už to tak bývá, člověk se po cestě nudí, a tak jsem přemýšlela nad teoriemi vzniku.

 

Teorie ochranná

Tato teorie mi přijde jako nejvíce pravděpodobná.

Lidé se brání proti vandalům, zlodějům a jiným (i když to stále úplně nevysvětluje mou otázku, abych pravdu řekla, radši nebudu mít balkón žádný než „klecovitý“).

 

Teorie vkusu

Tato teorie mi naopak přijde jako nejméně pravděpodobná, nebo alespoň nejméně chápatelná.

Podle této teorie si lidé postavili takové balkóny prostě proto, že se jim to líbí. Neberu jim to, každý má jiný vkus, ale nevím, jestli tomuto se ještě vkus říkat dá. Každopádně kdyby to tak skutečně bylo, a vy znáte jen jediného člověka, kterému se to líbí, chci ho poznat! Poté bude mým největším životním cílem rozebrat myšlení a chápání takové osoby.

 

Teorie hanby

Stejně jako se na hanbu posílají děti, mohou se přece posílat i dospělí! Když dospělý něco udělá, nechá se zamknout do kovového kvádru, kde musí nějaký čas zůstat. Poloha tohoto místa je s touto teorií ideální. Stojí totiž mezi frekventovaným Sadem Boženy Němcové, Muglinovskou a Nádražní, takže si viník odpyká trest opravdu jak se patří. S přední velkou dírou v kleci bych si pak ale nevěděla rady, asi na autogramy (tzv. ostravská verze VyVolených).

 

Teorie výtahová

Prostě byli lidé v tomto domě líní, pořídili si výtah, na který uvnitř nezbylo místo, takže ho dali ven. Další více sportovně založení obyvatelé nechali tento výtah odstranit, nástup však z nějakého neznámého důvodu nechali na svém místě.

 

Teorie poslední, milovníků čerstvého vzduchu

Obyvatelé této budovy mají rádi náš ostravský odér, nebo mají prostě malý byt. Když si zásoby kyslíků vydýchají vevnitř, míří ven do těchto klecí, kde se „čerstvého“ vzduchu nemohou nabažit tak moc, že ho musí mít opravdu ze všech stran, i ze spodu.

 

 

Teorie dodatková, shrnující

Řekla bych, že jsem se zastavila nad něčím, co je spoustě lidem úplně jasné a já budu za blbou, že jsem to nepochopila. V tomto případě postupujte jako u teorie vkusu, kontaktujte mne! Protože – a to myslím smrtelně vážně - bych se vážně ráda dozvěděla, proč to tam sakra je!

 

Sára Wranová, KVIB

 

 

Opraveno. Smál jsem se...

Zpět