„Jak se jim tu učí“ aneb rozhovory s novými profesory

23.10.2013 22:37

Jistě jste si všichni všimli, že na MGO máme nové profesory. A hned čtyři! Vybrali jsme tři z nich a udělali s nimi rozhovory. Jak hodnotí dosavadní práci studentů, jak se jim u nás vyučuje nebo třeba co by tady rádi změnili. To vše se dočtete v následujícím článku.

Mgr. Markéta Krakowková (zeměpis, tělesná výchova)

  • Jak se vám zde líbí? Odkud jste k nám přišla?
  • Přišla jsem jako absolventka VŠ, tudíž je toto mé první zaměstnání. Práce se studenty mě baví a tím pádem se mi zde i líbí.
  • Vyučuje se vám tady dobře? Baví vás práce se studenty?
  • Ano, hlavně když žáci jsou aktivní a spolupracují.
  • Jak jsou na tom podle vás studenti fyzicky?
  • Záleží na jednotlivých žácích, jak na tom jsou fyzicky, každému jde něco jiného. V jedné disciplíně žák může vynikat, v jiné nikoli. Najdou se zde i takoví, kteří vynikají ve všech sportech, ale také takoví, kteří sportem nedisponují.
  • Je tady něco, co byste chtěla změnit už teď na začátku?
  • Myslím, že ne, zatím zde nejsem dostatečnou dobu, abych si zde přála něco změnit, jelikož se ještě „rozkoukávám“.

 

Mgr. Petr Rašovský (biologie, chemie)

  • Jak se vám zde líbí? Odkud jste k nám přišel?
  • Přišel jsem z nedaleké Janáčkovy konzervatoře a gymnázia a zatím jsem nadmíru spokojen. Škola se neustále zvelebuje a vybavuje, nikdo neusíná na vavřínech a to je mi velmi sympatické.
  • Vyučuje se vám tady dobře?
  • Zatím jsem nenašel nic, na co bych si mohl alespoň trochu stěžovat. Každý začátek na novém místě je náročný, nicméně v takto příjemném prostředí s výborným materiálním zázemím a hlavně v kolektivu ochotných kolegů, byl tento start mnohem snadnější a příjemnější.
  • Baví vás práce s místními studenty? Jak jsou na tom se znalostmi, dle vašeho názoru?
  • Stává se, že do půlnoci sedím nad písemkami a za pár hodin zvoní budík, a přesto rád vstanu a s úsměvem jdu do školy, což se mi v uplynulých letech nestávalo moc často. Z toho usuzuji, že mě práce s místními studenty, kteří chápou důležitost vzdělání, velmi baví. A znalosti? Vždy je co zlepšovat a rozvíjet, posouvat se kupředu. Věřím, že všichni místní studenti dříve či později objeví své skryté vlohy a naplno je využijí, na rozdíl od stovek neschopných a z života otrávených lidí, které jsem potkával na základních školách.
  • Je tady něco, co byste chtěl změnit?
  • To prozatím nemohu posoudit. Změny k lepšímu jsou tu ale na denním pořádku (laboratoře, učebny, pomůcky, elektronika) a o tom si mohou leckteré školy nechat jen zdát.

Mgr. Natálie Kodetová (angličtina, němčina)

  • Jak se vám zde líbí?
  • Líbí se mi práce se studenty, po jedenácti letech v univerzitním prostředí tak vídám mladší tváře. J
  • Vyučuje se vám tady dobře?
  • Mí studenti jsou, celkově hodnoceno, bystří a nepostrádají zdravý entuziasmus učit se novému. Líbí se mi, že mohu pracovat s dělenými skupinami, což je pro jazyky optimální. Kdysi jsem slyšela novodobé motto podle zásad Komenského.: „Učitel by měl učit hbitě, lahodně a najisto.“ Snažím se jím řídit. J
  • Baví vás práce s místními studenty? Jak jsou na tom podle vás se znalostmi?
  • Studenti jsou jako houby, (smích) absorbují vše, co se jim líbí a v čem nacházejí smysl, proto se jim snažím nabídnout pestré spektrum jazykových aktivit a technik. S jednou třídou jsem si tak mohla dovolit (dík jejich znalostem a chuti studovat kreativně) otevřít dramatický anglický klub (DraMATIČNÍ), který, myslím, neodmyslitelně patří k pravému středoškolskému životu.
  • Našla jste na škole něco, co byste chtěla změnit?
  • Vyměnila bych zelené tabule a křídy za elegantní bílé tabule s fixy. (smích)

Barbora Hošková, Zuzana Samiecová – 1.A

 

Opraveno. Povedené!

Zpět