Moje první měsíce na gymnáziu

20.11.2012 19:33

Vzpomínám na den, kdy jsem prvně procházela chodbami této školy, ze zdí jsem cítila přítomnost mnoha jejich významných absolventů. Tehdy bylo mým jediným cílem splnit kritéria přijímacích zkoušek tak, abych byla hodna nést titul studentky Matičního gymnázia stejně hrdě, jako mnozí žáci přede mnou.

Uplynuly dva měsíce od doby, kdy na mě naše gymnázium přestalo působit jako "nedobytná tvrz", nejspíš proto, že jsem se najednou, i já sama, stala jeho součástí. Přesto jsem si však uvědomovala, jak malou část cesty mám nyní za sebou. Dorazit do učeben si vyžadovalo dostatečnou dávku orientační schopnosti a mohutné schodiště, pro jiné tak přehledné, mi připomínalo to pohyblivé, z fantasy románu Joanne Rowlingové. Neméně obtížné bylo srovnat rozdíly znalostí v mnoha předmětech, což nejspíš ještě teď nemůžu považovat za uzavřenou kapitolu. Ve víru chaosu jsem se seznamovala se svou novou třídou, ve které naštěstí nebylo obtížné najít někoho "spřízněného".

Povedlo se mi aklimatizovat se, a přece nemám vyhráno. Čekají mě čtyři roky náročného studia, především však léta strávená na gymnáziu, jehož jméno je perlou mezi školami.

 

Lucie Machalová 1.A


 

 

Zpět