Jesus - Jak se peče muzikál

13.11.2011 21:06
Jak se peče muzikál (aneb Jesus očima Jesuse)

Na projektu jsem spolu s ostatními účinkujícími pracoval zhruba rok, zúčastnil jsem se mnoha zkoušek a měl jsem tedy možnost vidět, jak nám celý muzikál „rostl před očima“. Pro mě vše začalo, když mi Jakub Novák ve frontě na oběd řekl, že se bude na škole nacvičovat Jesus Christ Superstar a jestli chci hrát Ježíše, nebo Jidáše. V té době jsem „Jesuse“ vůbec neznal, tedy jsem odpověděl, že Ježíše, a šel jsem obědvat. Během roku se našlo devět herců schopných zahrát a zazpívat sólovou roli, sbor, o kterém dodnes nikdo neví, jak je vlastně velký, ale mohl čítat kolem dvaceti členů, z nichž všichni také s velkým nasazením tančili, dva hlavní zvukaři, z nichž se průběžně stali i osvětlovači, a tři až pět režisérů. Poslední obsazená role byl Pilát, někdy v polovině října.

 

Nebyly to tedy zkušenosti a rozhodně ani systematičnost práce, které nás dovedly ke zdárné premiéře, ale obrovská hromada vůle. Při nacvičování JCHS se sešla neuvěřitelně schopná, soudržná a nadšená skupina lidí, na kterých bylo nejvíce vidět, že chtěli. Nacvičovalo se tak v každé volné chvíli, individuálně i kolektivně. Při posledních zkouškách už znali všichni nazpaměť texty všech postav a často jsme se přistihli, že si tu kterou árii pobrukujeme i ve výuce nebo v autobuse. Sám jsem jednou na zastávce až příliš pozdě zjistil, že si nahlas zpívám „ukřižuj ho, ukřižuj“, což mělo za následek velmi nechápavé pohledy spolucestujících.

 

Hodně nám také pomohlo, že se představení na škole hrálo už dříve. Sice před deseti lety, takže nejmladším účinkujícím ze současné sestavy v té době teprve táhlo na čtyři, přesto však už existoval režijní náčrt a nejdůležitější problémy, včetně hudebních podkladů, jsme už měli předem vyřešeny.

Samotná premiéra pak byla úžasným zážitkem, jak už to u školních představení bývá. Chvil na podiu není mnoho a pokud se povedou a je i podpora z publika (přičemž není vděčnějších diváků než spolužáci a rodiče), nemůžeme se divit, že většina aktérů byla po premiéře nadšená a už se nemůže dočkat příštích projektů.

 

Václav Strýček
 


 

 

Zpět