Klokaní šampion

14.04.2013 19:14

 

Trošku pro obměnu vám na této straně nabídnu malé matematicko-logické okénko. Využiju k tomu nedávno konaného Klokánka a také svou známost s jeho ostravským vítězem, Martinem Machem ze Sexty B, který si za použití chladné logiky „vypřemýšlel“ skóre 95 bodů. Martin kromě schopnosti bystrého uvažování nepostrádá ani smysl pro humor, takže se jistě pobavíte.
Já jsem se Klokánka účastnila zatím každý rok, nicméně náročnost úloh se s každou kategorií zvětšuje víc, než roste schopnost logického myšlení řešící oběti. Jiný závěr ani vyvodit nelze, když vezmeme v potaz souhrnné výsledky. Vítěz nejmladší kategorie obdržel 110 bodů, zatímco u nejstarší je to 83. Držitel 10. místa v nejmenších dosáhl 94 bodů, ten samý u největších 61. Dál už vás ušetřím faktů, jen možná dodám, že příští rok se těch 75 minut beznaděje nejspíš vzdám. A teď už slíbený rozhovor s Martinem.

Řešíš Klokánka každý rok?
Ne, samozřejmě, že ne. Nechci být velkou konkurencí. Minulý rok jsem se třeba přihlásil…ale nepřišel.

Připadal ti letos těžký?
Středně těžký, spíš lehčí. Nebyly tam žádné záludnosti, všechno se dalo logicky spočítat.

Které typy úloh máš nejraději?
Ty za tři body, nemusí se u nich moc přemýšlet. Jinak všechny netradiční a originální.

Prozradíš nám svou strategii řešení?
Určitě! Když nevím, tak tipnu.

Jaký jsi měl pocit po dopsání?
No docela mě vystrašilo, že mi zbývalo jen pět minut.

Půjdeš příští rok?
Je to možné. Ano. Snad. Když mě pan profesor Fismol pustí.

Eliška Kozáková, SXB

 

Opraveno.

Zpět