Lyžování v Alpách

10.10.2012 12:57

Lyžování v Alpách

 

Peklo na lyžích

 

Ano, první den lyžování tento nadpis naprosto vystihuje. Šli jsme totiž lyžovat do ski-areálu Die Tauplitz, ale ne že bych jej nedoporučoval, jen byl na můj vkus příliš velký a sníh se po deseti minutách mění na roztávající kaši, se samými hrboly. Na takové sjezdovce se nedalo jezdit ani pluhem.

Tento areál obsahuje všechny typy dopravování se na kopec. Od obyčejného lana, kterým vyjedete několik metrů, přes pumy, dvoj-kotvy, lanové dráhy, až na kabinkové lanovky. Vyzkoušeli jsme několik sjezdovek, ale žádná pro nás nebyla dobrá. Nejlíp nám bylo na polívce s dobrým pitím. Krásných restaurací s jídly za solidní ceny je v tomto areálu mnoho a velká část se nachází přímo po výstupu z lanovky nebo z kabinky.

Nejlepší část tohoto děje ve ski-areálu Die Tauplitz jsem si nechal na konec vyprávění.

V jednu hodinu po poledni jsme se rozhodli, že pojedeme dolů a k hotelu. Očekávali jsme sjezd do půl hodiny. Jakmile začalo náročné a nepohodlné sjíždění z kopců nehleděli jsme moc na značky a tak se stalo, že jsme byli nuceni nastoupit zase na lanovku a vyjet nahoru.

Poté začalo druhé sjíždění a až potom nám došlo, kde se vloudila chyba. Dolů jsme se dostali před třetí hodinou a v blízké restauraci jsme se napili za doprovodu včel chladné coly.

 

 

Chorvatsko na lyžích

 

Přesně tak zněl název ostatních dní strávených na lyžích. Známí Češi nám doporučili severní svahy malého ski-areálu. Cesta byla spíše vhodná pro tankový prapor, než pro naše auto, protože takové serpentiny do prudkého kopce jsem ještě nezažil. Přálo nám ale štěstí i počasí a na cestě a ani v okolí žádný sníh nebyl. Po příjezdu na parkoviště jsme se podívali na nebe, na kterém, věřte nebo ne, nebylo jediného mráčku. Nádherně upravené sjezdovky nám plně vyhovovaly a naše spokojenost byla maximální. Kromě toho na některých sjezdovkách nebyli žádní lyžaři!

Vymydlené nebe na chvíli zastínil záchranný vrtulník, který přistál na úzké sjezdovce našeho areálu. Dohnalo nás to tak k největší opatrnosti, ale rychlou jízdu jsme si neodpustili.

Když jsem si jednou sjížděl kopec dosti vysokou rychlostí, smykem jsem rozhazoval sníh všude kolem mě a podle zkušeností jsem se díval, jaký lyžař to kolem mě výří sníh.

I v tomto areálu se nachází restaurace, kde nám ovšem musela vystačit jen němčina, protože se číšník odmítal dorozumět jinak. A také zde byla dobrá polévka a dokonce i švestkové knedlíky s vanilkovou polevou.

Lyžování v Alpách jsme si skvěle užili!

 

Ondřej Sliška, prima

Lyžování v Alpách

 

Peklo na lyžích

 

Ano, první den lyžování tento nadpis naprosto vystihuje. Šli jsme totiž lyžovat do ski-areálu Die Tauplitz, ale ne že bych jej nedoporučoval, jen byl na můj vkus příliš velký a sníh se po deseti minutách mění na roztávající kaši, se samými hrboly. Na takové sjezdovce se nedalo jezdit ani pluhem.

Tento areál obsahuje všechny typy dopravování se na kopec. Od obyčejného lana, kterým vyjedete několik metrů, přes pumy, dvoj-kotvy, lanové dráhy, až na kabinkové lanovky. Vyzkoušeli jsme několik sjezdovek, ale žádná pro nás nebyla dobrá. Nejlíp nám bylo na polívce s dobrým pitím. Krásných restaurací s jídly za solidní ceny je v tomto areálu mnoho a velká část se nachází přímo po výstupu z lanovky nebo z kabinky.

Nejlepší část tohoto děje ve ski-areálu Die Tauplitz jsem si nechal na konec vyprávění.

V jednu hodinu po poledni jsme se rozhodli, že pojedeme dolů a k hotelu. Očekávali jsme sjezd do půl hodiny. Jakmile začalo náročné a nepohodlné sjíždění z kopců nehleděli jsme moc na značky a tak se stalo, že jsme byli nuceni nastoupit zase na lanovku a vyjet nahoru.

Poté začalo druhé sjíždění a až potom nám došlo, kde se vloudila chyba. Dolů jsme se dostali před třetí hodinou a v blízké restauraci jsme se napili za doprovodu včel chladné coly.

 

 

Chorvatsko na lyžích

 

Přesně tak zněl název ostatních dní strávených na lyžích. Známí Češi nám doporučili severní svahy malého ski-areálu. Cesta byla spíše vhodná pro tankový prapor, než pro naše auto, protože takové serpentiny do prudkého kopce jsem ještě nezažil. Přálo nám ale štěstí i počasí a na cestě a ani v okolí žádný sníh nebyl. Po příjezdu na parkoviště jsme se podívali na nebe, na kterém, věřte nebo ne, nebylo jediného mráčku. Nádherně upravené sjezdovky nám plně vyhovovaly a naše spokojenost byla maximální. Kromě toho na některých sjezdovkách nebyli žádní lyžaři!

Vymydlené nebe na chvíli zastínil záchranný vrtulník, který přistál na úzké sjezdovce našeho areálu. Dohnalo nás to tak k největší opatrnosti, ale rychlou jízdu jsme si neodpustili.

Když jsem si jednou sjížděl kopec dosti vysokou rychlostí, smykem jsem rozhazoval sníh všude kolem mě a podle zkušeností jsem se díval, jaký lyžař to kolem mě výří sníh.

I v tomto areálu se nachází restaurace, kde nám ovšem musela vystačit jen němčina, protože se číšník odmítal dorozumět jinak. A také zde byla dobrá polévka a dokonce i švestkové knedlíky s vanilkovou polevou.

Lyžování v Alpách jsme si skvěle užili!

 

Ondřej Sliška, prima

 

Opraveno. Zkuste článek trochu uvést - co, kdo, kde, kdy a proč. Chybí úvod!


 

 

Zpět