RECENZE DIVADELNÍHO PŘEDSTAVENÍ REVIZOR

05.02.2012 19:56

Dne 31.1.2012, přesně v den vysvědčení, jsme se celá škola vypravili do kina Vesmír na divadelní představení Nikolaje Vasiljeviče Gogola – Revizor. Přijelo se nám představit pražské Divadlo Rity Jasinské. Ředitelkou divadla je absolventka našeho gymnázia - Romana  Goščíková.  Příběh nás zavede do doby carského Ruska. Hlavním tématem je záměna pravého revizora s falešným a z toho plynoucí lži, úplatky, pomluvy. Režisérem představení  je Pavel Ondrch. Přeložil Bohumil Mathesius.
     Hlavní roli hejtmana Antona Antonoviče Skvoznika – Dmuchanovského skvěle ztvárnil Milan Enčev. Jeho postava je jak  komická, tak vážná. Nejvíc se mi líbila scéna, když se s falešným revizorem opili ruskou vodkou. Role jeho neustále nespokojené manželky Anny Andrejevny připadla Kateřině Pindejové. Malou roli jejich dcery Marji ztvárnila Romana Goščíková. V roli falešného revizora Ivana Alexandroviče se představil Ondřej Černý a jeho sluhu Osipa hrál Lukáš Burian. V dvojroli Domčinského a Bomčinského vystupuje Kajetán Píšarovic. V roli poštmistra se nám představil Michal Čelis.
     Hra je mírně upravená, jak textově tak scénicky. Ne vždy jsou tyto úpravy zdařilé.  Představení se hlavně odvíjelo od výkonů herců, které se mi velice líbily. Mezi nejlepší výkony řadím uplácení revizora, svádění matky a dcery falešným revizorem, sluhův skvělý monolog o hladu a hrachové kaši s párkem a boj o šaty mezi matkou a dcerou. Negativně hodnotím použití některých slovních obratů, které do doby Carského Ruska nepatří ! Přesto se mi představení líbilo. Pokud bych ho měl oznámkovat jako ve škole, dávám chvalitebně.
     ŠTĚPÁN PIŇOS PRIMA A

Zpět