ROZHOVOR S BÝVALOU STUDENTKOU MATIČNÍHO GYMNÁZIA

18.10.2013 08:34

Ráda se zajímám o minulost Matičního gymnázia.  Večer jsem ležela na posteli a přemýšlela, jaké to bylo chodit na gymnázium tak před pěti, deseti lety. Má zvědavost mě dostala až do mamčiny práce, kde pracuje MDDr. Michaela Fisherová, bývalá studentka Matičního gymnázia. Vyptala jsem se jí na otázky, které by možná zalímaly i ostatní. Proto mě napadlo zveřejnit rozhovor do školního časpoisu.

  1. Proč jste si vybrala právě Matiční gymnázium?

Matiční gymnázium jsem si vybrala, protože je to nejprestižnější gymnázium v Ostravě a má nejdelší tradici.

  1. Jaké máte vzpomínky na studium?

Studium bylo hodně náročné, připravilo mě to ale na studium na vysoké škole.

  1. Jaký byl váš oblíbený učitel?

Můj oblíbený profesor byl pan profesor Vasevič (nyní ředitel). Učil nás češtinu, milovala jsem jeho povídání o době, kterou jsme probírali. Dodnes si pamatuji, jak nám četl Havrana (Poe).

  1. Jaké jsou vaše vzpomínky na gymnázium?

Na gymnázium mám výborné vzpomínky, pamatuji si například, jak jsme sjížděli schody v nákupním vozíku nebo si dělali věž z PET lahví od Coly (taky jsme natočili film Gorila - příběh opičí a nadabovali Pána prstenů, ale ty závody ve vozíku převažují).

  1. Chodila jste do nějákého kroužku?

Chodila jsem do jednoho kroužku - a to do biologického. Náš třídní byl velký biolog,vzpomínám si, jak jsme v hodinách matematiky,učil i matiku, probírali brouky.

  1. Jak dopadla vaše maturita?

Maturita proběhla dobře - i když jsem z ní byla hodně nervozní. Čtrnáct lidí z naší třídy (celkem 30) mělo maturitu celkem za 4, já mezi nimi.

  1. Mělo na vás gymnázium vliv při volbě povolání?

Pan profesor Vasevič vždycky říkával, že z nás budou lékaři, právníci, majitelé velkých firem... Ale ne, na výběru mého povolání střední škola vliv neměla.

  1. Co byste vzkázala současným žákům?

Současným žákům bych vzkázala, aby si studentská léta na střední škole co nejvíce užili, protože už žádné období v životě nebude tak bezstarostné, jako toto.

 

                                                                                                                     MDDr. Michaela Fisherová

                                                                                                                     Petra Adamčíková

Opraveno. Pěkné!

Zpět