Zveme Vás na muzikál Jesus Christ Superstar v podání studentů našeho gymnázia!

18.11.2012 11:35

 

Již poslední úpravy a zkoušky zažívají účastníci muzikálu Jesus Christ Superstar.  Nacvičuje se už po třetí (tedy se opakuje a stále vylepšuje), celkově to bude  jeho páté představení. Studenti našeho gymnázia mají za sebou druhou a poslední velkou víkendovou zkoušku, kdy se v prostorách naší školy sešli a v čase svého víkendového volna pilně cvičili a stále se zdokonalovali, protože je stále co zlepšovat.

Další repríza tohoto muzikálu zazní v sobotu 24. listopadu v 18:00 v Loutkovém divadle, opět pro širokou veřejnost. Lístky na toto představení se prodávají na sekretariátu naší školy. Je nám líto, že je tentokrát lístek dražší, stojí 130 Kč, ale je to nutno pro pokrytí pronájmu divadla.

Srdečně Vás na tuto událost zveme, můžete se těšit na opravdu zajímavou podívanou.

Budeme se na Vás těšit! 

 

Sára Wranová, KVB

 

Opraveno. Jne se obávám, že už to nebude aktuální. Spíše reportáž z tohoto představení.

Zpět

Florbalová liga

Vyvrcholení ligy jako vystřižené z filmu

22.03.2012 17:45
   Matiční gymnázium žije. V pondělcích posledních týdnů studenti žili hlavně školní florbalovou ligou s názvem Šmeralka cup. Utkání vyřazovací části nalákaly nemálo diváků, ba dokonce někteří z kantorů neodolali a dobrovolně zavítali do školní tělocvičny. A že bylo na co se koukat, o...

Florbalová liga aneb souboj Davida s Goliášem

21.12.2011 18:38
"Nadšeně hrající Prima se dostala k příležitostem," i takto lze popsat některá utkání Matiční florbalové ligy. Na jednu stranu se studenti prvního ročníku osmiletého gymnázia proti maturantům dostali pouze do šancí, na stranu druhou se však velice statečně popasovali s neuvěřitelným věkovým...

Kroužky

Matematický kroužek

24.10.2013 12:43
Každé úterý probíhá na naší škole matematický kroužek, který vede paní učitelka Kaňková. I když to tak většinou bývá, podle mého názoru je to kroužek spíše logický, neboť jsme v něm zatím vůbec nepočítali, ale „hráli“ logické a postřehové hry, které nejspíš všechny bavily, protože jsme se u...

Debatní kroužek

24.10.2013 12:42
Ve středu se koná debatní kroužek s Richardem Verešem. Minule jsme diskutovali o volbách. Už vím, že v každé třídě musí být buď velký státní znak, nebo fotografie prezidenta republiky. Richard to ale s námi má těžké, skoro ho nepustíme ke slovu. Kroužek se mi líbí, protože se tam...

Odstartoval další ročník Šmeralka cupu!

22.10.2013 18:25
Na naší škole začal další ročník florbalové ligy. Letos se ligy účastní celkem dvanáct týmů, jak z vyššího, tak z nižšího gymnázia. Doposud bylo odehráno celkem 16 zápasů a zatím nejvíce bodů nasbírala třída Kvinta A, která dosud neprohrála jediný zápas a má 12 bodů. Ovšem prozatímním...

Pro všechny myslitele a přemýšleče

22.09.2013 12:47
Máte rádi fyziku, matiku, programování nebo třeba i lingvistiku? A hlavně, fandíte hádankám, šifrám a zapeklitým úkolům? Dobré nápady by se měly šířit dál, a právě proto vznikl tento článek. Matematicko-fyzikální fakulta v Praze, známá jako legendární Matfyz, pořádá totiž každoročně...

Studentský senát MGO

10.09.2013 08:48
Studentský senát Matičního gymnázia je nezávislá studentská organizace všech studentů školy. Základním cílem této instituce je zprostředkování dialogu mezi studenty, vedením školy a pedagogickým sborem. Druhým podstatným úkolem je organizace a spoluorganizace kulturních, sportovních a vzdělávacích...

Exkurze v biologickém kroužku

06.12.2012 17:26
  Byl jsem pozván do biologického kroužku na MGO. Tutu dobrovolnou činnost vede pan profesor Mgr. Vondráček a účastmní se přírodovědní nadšenci.   Když jsem vešel do biologické posluchárny, kde se každé úterý a čtvrtek konají diskuse ohledně biologie, předváděl zrovna můj spolužák...

Anekta - Mazlíčci

06.12.2012 14:43
Zeptaly jsme se zeměstnanců MGO, jaké mají mazlíčky. Tak schválně: Tipnete si, jaké mazlíčky má doma pan Dresler nebo paní Tesařová? A aby to nebylo tak lehké, připravily jsme si pro vás kvíz...   1. Jaké mazlíčky má pan profesor Dresler? a) želvy b) 2 velmi zlobivé kočky c)...

Německý ovčák

06.12.2012 14:41
Německý ovčák (NO): Obecně: Jedno z nejrozšířenějších psích plemen, nejčastěji se používá jako hlídací a služební pes, má výborný čich, doporučuje se pro dům se zahradou, je výborný hlídač. Povaha: velmi inteligentní,oddaný,společenský-má rád když je ve skupině svých blízkých,ale rád si...

Voleybalový kroužek

23.11.2012 09:16
Kroužek probíhá každou středu v tělocvičně školy od 14:45 do 16:15 hodin pod vedením Paní profesorky Útratové. foto a text : Nicole Barnová PB  

Různé

Bližší seznámení aneb ten pocit, když vás někdo přesvědčuje, že absolutně neumí hrát bowling a pak vyhraje na plné čáře...

27.11.2013 21:06
Sedím před prázdnou bílou plochou Wordu a uvažuji, co napsat. Téma je jasné, ale způsob, jímž jej zpracuji, už bohužel tolik ne. Napadá mě několik ne zcela nepoužitelných možností, ale myslím, že si předtím zasloužím pořádnou dávku černého čaje. Tak tedy: Těžká bowlingová koule si razila cestu po...

Rozhovor s Danielem Sywalou - 1.A Christos Kirkopulos

20.11.2012 16:15
Rozhovor s Danielem Sywalou (Daniel Sywala s Gus G., kytaristou Ozzyho Osbournea. Vlastní foto)   Dokončuje magisterské studium marketingu v Barceloně. Redaktor: magazín Muzikus, magazín Rock&Pop, web The Aardvark Přispívá: Harmonie, Metal Hammer UK Bývalé působení:...

Rozhovor s Danielem Sywalou - Christos Kirkopulos 1.A

18.11.2012 14:47
Rozhovor s Danielem Sywalou (Daniel Sywala s Gusem G., kytaristou Ozzyho Osbournea. Vlastní foto)   Dokončuje magisterské studium marketingu v Barceloně. Redaktor: magazín Muzikus, magazín Rock&Pop, web The Aardvark Přispívá: Harmonie, Metal Hammer UK Bývalé působení:...

Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury - 1.A Christos Kirkopulos

07.11.2012 17:56
Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury Dne 15.10. 2012 jsme byli na výstavě Romana Trabury ve Výstavní síni Sokolská 23. Roman Trabura je malíř, který maluje hlavně své vnitřní vize, a tak se jeho malby odvíjejí na rozhraní skutečnosti a fikce. Krajina, která se často objevuje na jeho plátnech se...

Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury - Christos Kitkopulos

04.11.2012 11:40
Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury Dne 15.10. 2012 jsme byli na výstavě Romana Trabury ve Výstavní síni Sokolská 23. Roman Trabura je malíř, který maluje hlavně své vnitřní vize, a tak se jeho malby odvíjejí na rozhraní skutečnosti a fikce. Krajina, která se často objevuje na jeho plátnech se...

Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury

28.10.2012 11:56
Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury Dne 15.10. 2012 jsme byli na výstavě Romana Trabury ve Výstavní síni Sokolská 23. Roman Trabura je malíř, který maluje hlavně své vnitřní vize, a tak se jeho malby odvíjejí na rozhraní skutečnosti a fikce. Krajina, která se často objevuje na jeho plátnech se...

ÚVAHA- Jak poznám že mě mají rodiče rádi?

31.05.2012 20:18
Není to jasné? Rodiče by mě měli mít rádi. Pokud něco vyvedu, je logické, že se na mě máma zlobí, ale stane-se li mi něco, má o mě strach. A to je součástí rodičovské lásky ke svým dětem. Jsem toho názoru, že i přísní rodiče mají své potomky rádi. A i když se někdy syn s otcem nepohodne,...

ÚVAHA - Mají nás rodiče rádi ? Štěpán Piňos PRIMA A

31.05.2012 17:49
          Na tuto otázku je těžké odpovědět. Já myslím, že nás naši rodiče mají rádi. Jsme jejich děti, a proto se domnívám se, že i když je něčím nazlobíme, mají nás stále rádi. Z vlastní zkušenosti vím, že rodičovský vztek rychle vyprchá  a za...

GLOSA - OSTRAVSKÁ MUZEJNÍ NOC 2012 - Štěpán Piňos PRIMA A

25.05.2012 21:06
       Dne 19.5.2012 se v Ostravě uskutečnila akce OSTRAVSKÁ MUZEJNÍ NOC. V Ostravě se na jeden večer otevřela řada institucí. Od galerií, divadel, dopravního podniku, klubů, konzervatoře  až po místní uhelné doly. I já jsem navštívil tuto akci a myslím si, že...

GLOSA - NOC KOSTELŮ 2012 - Štěpán Piňos PRIMA A

25.05.2012 21:06
    Dne 1.6. 2012 proběhne po celé republice Noc kostelů. Otevře se 29 ostravských kostelů, včetně Katedrály Božského spasitele či Vyšehradský kostel. Tento rok se již po čtvrté otevřou brány kostelů  a to od 18 do 24 hodin. Bude možnost kouknout se do míst, které nejsou za...

Vlastní tvorba

BLBOST na osmou

24.10.2013 15:43
Donedávna jsem byla doma jediná, kdo nosil, kupoval nebo dostal věci, na které ostatní jen kriticky přihlíželi- v tom lepším případě- a komentovali ty věci slovy: „Taková BLBOST!“             Tyto činy jsou charakteristické pro děti,...

BLBOST na osmou

23.10.2013 21:37
Donedávna jsem byla doma jediná, kdo nosil, kupoval nebo dostal věci, na které ostatní jen kriticky přihlíželi- v tom lepším případě- a komentovali ty věci slovy: „Taková BLBOST!“             Tyto činy jsou charakteristické pro děti,...

BLBOST na osmou

23.10.2013 17:45
Donedávna jsem byla doma jediná, kdo nosil, kupoval nebo dostal věci, na které ostatní jen kriticky přihlíželi- v tom lepším případě- a komentovali ty věci slovy: „Taková BLBOST!“             Tyto činy jsou charakteristické pro děti,...

Othello aneb Domácí versus hosté

11.04.2013 22:47
    V dubnovém čísle nepřinesu jako obvykle recenzi (či spíše upoutávku) na jedno z mnoha divadelních představení uváděných v ostravských divadlech. A to ne proto, že by nebyl zdroj k inspiraci. Jenže letošní Kašparův ostravský týden, v rámci něhož jsem zhlédla...

Angličtina

21.03.2013 16:33
Angličtina je důležitá, ale někdy trochu na hlavu. S naší paní profesorkou jsme o lekci pozadu. Pořád píšeme písemky, leze mi to na nervy. Asi se budu muset odstěhovat na Kapverdy. Už si letím v letadle, jako nějaký king, a když jsem přistál, dal jsem si drink. Vtom se policie přiřítila a...

Uhodnete, kdo jsem?

18.03.2013 11:50
Uhodnete, kdo jsem? Vojtěch Psík   To, že třída hlučná je, může v klidu nastat. Je jediným řešením písemku si napsat.   Kdo to byli templáři, jak já to mám věďet? Na 100% vím jen to, že tři krát tři je devět.   Nevím pane učiteli, kdybyste mě umučil. Já se na tu písemku ani...

Strach - slohová práce

12.03.2013 19:26
Každý má nějaký ten svůj strach. Někdo se bojí hadů, někdo tmy a někdo zubařů. A to je přesně můj případ. Začalo to před několika lety, kdy jsem měla jít trhat stoličku. Tento den začal jako každý jiný. Probudila jsem se do zimního zasněženého rána a vypravila se do školy.  Kromě testu...

Svou tašku ubránila - slohová práce

12.03.2013 09:51
Byl pátek, deset hodin večer a Alici Montyové konečně končila směna. Příští dva týdny si bude užívat dovolenou. Těšila se a myslela si, že už se nemůže nic pokazit. Navíc si dneska koupila letenky, aby mohla navštívit svou sestru v Anglii, které se právě narodilo miminko. Alice se výletu nemohla...

Místy deštivo

08.02.2013 14:32
  Probouzím se v manželské posteli, sama v bytě uprostřed velkoměsta, samotná v celém vesmíru, přesně tak, jak jsem vždy chtěla. Venku už hodiny prší, nemám ráda tyhle deštivá rána, nesnáším deštníky a neschopné řidiče aut, kteří naberou snad každou kaluž, která se jim objeví...

Co je to Láska?

06.02.2013 17:50
  Láska je děsivá Láska je zábavná Láska je více než peníze Láska může být upřímná Láska je tupá Láska je neuspořádaná Láska je chaotická Láska je jako levné uspávadlo Láska je tvrdá Láska vás může držet nahoře neskutečně dlouho Láska je jednoduchá Láska je slepá Láska může opravdu zahalit...

Vlastní tvorba

BLBOST na osmou

24.10.2013 15:43
Donedávna jsem byla doma jediná, kdo nosil, kupoval nebo dostal věci, na které ostatní jen kriticky přihlíželi- v tom lepším případě- a komentovali ty věci slovy: „Taková BLBOST!“             Tyto činy jsou charakteristické pro děti,...

BLBOST na osmou

23.10.2013 21:37
Donedávna jsem byla doma jediná, kdo nosil, kupoval nebo dostal věci, na které ostatní jen kriticky přihlíželi- v tom lepším případě- a komentovali ty věci slovy: „Taková BLBOST!“             Tyto činy jsou charakteristické pro děti,...

BLBOST na osmou

23.10.2013 17:45
Donedávna jsem byla doma jediná, kdo nosil, kupoval nebo dostal věci, na které ostatní jen kriticky přihlíželi- v tom lepším případě- a komentovali ty věci slovy: „Taková BLBOST!“             Tyto činy jsou charakteristické pro děti,...

Othello aneb Domácí versus hosté

11.04.2013 22:47
    V dubnovém čísle nepřinesu jako obvykle recenzi (či spíše upoutávku) na jedno z mnoha divadelních představení uváděných v ostravských divadlech. A to ne proto, že by nebyl zdroj k inspiraci. Jenže letošní Kašparův ostravský týden, v rámci něhož jsem zhlédla...

Angličtina

21.03.2013 16:33
Angličtina je důležitá, ale někdy trochu na hlavu. S naší paní profesorkou jsme o lekci pozadu. Pořád píšeme písemky, leze mi to na nervy. Asi se budu muset odstěhovat na Kapverdy. Už si letím v letadle, jako nějaký king, a když jsem přistál, dal jsem si drink. Vtom se policie přiřítila a...

Uhodnete, kdo jsem?

18.03.2013 11:50
Uhodnete, kdo jsem? Vojtěch Psík   To, že třída hlučná je, může v klidu nastat. Je jediným řešením písemku si napsat.   Kdo to byli templáři, jak já to mám věďet? Na 100% vím jen to, že tři krát tři je devět.   Nevím pane učiteli, kdybyste mě umučil. Já se na tu písemku ani...

Strach - slohová práce

12.03.2013 19:26
Každý má nějaký ten svůj strach. Někdo se bojí hadů, někdo tmy a někdo zubařů. A to je přesně můj případ. Začalo to před několika lety, kdy jsem měla jít trhat stoličku. Tento den začal jako každý jiný. Probudila jsem se do zimního zasněženého rána a vypravila se do školy.  Kromě testu...

Svou tašku ubránila - slohová práce

12.03.2013 09:51
Byl pátek, deset hodin večer a Alici Montyové konečně končila směna. Příští dva týdny si bude užívat dovolenou. Těšila se a myslela si, že už se nemůže nic pokazit. Navíc si dneska koupila letenky, aby mohla navštívit svou sestru v Anglii, které se právě narodilo miminko. Alice se výletu nemohla...

Místy deštivo

08.02.2013 14:32
  Probouzím se v manželské posteli, sama v bytě uprostřed velkoměsta, samotná v celém vesmíru, přesně tak, jak jsem vždy chtěla. Venku už hodiny prší, nemám ráda tyhle deštivá rána, nesnáším deštníky a neschopné řidiče aut, kteří naberou snad každou kaluž, která se jim objeví...

Co je to Láska?

06.02.2013 17:50
  Láska je děsivá Láska je zábavná Láska je více než peníze Láska může být upřímná Láska je tupá Láska je neuspořádaná Láska je chaotická Láska je jako levné uspávadlo Láska je tvrdá Láska vás může držet nahoře neskutečně dlouho Láska je jednoduchá Láska je slepá Láska může opravdu zahalit...

Časopis

V této rubrice nejsou žádné články.

Nový školní rok v novém

Můj první dojem z nové školy

29.10.2012 14:57
            Matiční gymnázium. Tato škola na mě udělala skvělý dojem... Chodila jsem sice na přípravné kurzy a školu jsem už viděla dříve, ale bylo to jen jako když chodím do nějakého kroužku a ne do své školy. Vnímala jsem to podobně, jako...

Nový ředitel- je to lepší nebo horší?

17.09.2012 20:15
Matiční gymnázium dostává novou tvář Nadpis se ptá zda-li je to s novým vedením MGO lepší či horší. Myslím si, že tady není o čem diskutovat. Nové vedení školy zajistilo zpoustu nových vylepšení. Kromě nově vymalovaných zadních stěn a nástěnek všech tříd také přibyl ve vestibulu kulečníkový...

Nová tvář Matičního gymnázia - ŠTĚPÁN PIŇOS SEKUNDA A

15.09.2012 21:30
  NOVÁ TVÁŘ MATIČNÍHO GYMNÁZIA         Když se zamyslím, co se na Matičním gymnáziu změnilo, co je nového, napadá mě toho spousta. Jelikož se nový pan ředitel postaral o řadu změn, vyberu jen ty nejlepší. Jak již pan ředitel Vasevič  napsal sám, chtěl...

Co jsem zažil na MGO

Pomocná ruka Guimarasi

20.01.2014 21:22
Je to už více jak měsíc, kdy skončilo první kolo sbírky pro děti ze školy na filipínském ostrově Guimaras. Tato sbírka byla velmi úspěšná a všem vám moc děkujeme! O vánočních prázdninách naše studentka a organizátorka akce Mikki Pospěchová projela půlku světa s kufry o celkové hmotnosti...

Anna Franková „navštívila“ Matiční gymnázium

24.11.2013 15:06
Jak si ti bystřejší z vás mohli všimnout, dole ve vestibulu od 4. do 29. listopadu 2013 proběhla výstava o Anně Frankové. Já osobně měla o Anně povyprávěno dvakrát. Poprvé od paní profesorky Bittové a úžasných čtenářů z Kvarty B. Podruhé od paní Hildegondy Rijksenové pocházející...

Týden vědy

24.11.2013 08:56
Ve dnech od 18. do 22. listopadu proběhl na našem gymnáziu druhý ročník Týdne přírodovědných předmětů a technických oborů, letos opět ve spolupráci s Vysokou školou báňskou - Technickou univerzitou Ostrava a Ostravskou univerzitou. V pěti dnech měli studenti možnost zúčastnit se mnoha...

Zpráva o konání 4. lekce plavání Primy B

24.10.2013 12:44
Ve středu 16. října od 8.00 probíhala již 4. lekce plavání ve Vodním světě Sareza. Zpestření výuky TV bylo moc příjemné. Do Vodního světa nás odvedli paní učitelka Petra Stašicová-Čejková a pan učitel Martin Schenk. Ti nás také učili plavat. Paní učitelka učila děvčata, pan učitel kluky. Na začátku...

Co jsme zažil/a na nové škole - prima B

24.10.2013 12:41
Co jsem zažil v nové škole… Nastoupil jsem na Matiční gymnázium v Ostravě. Moc se mi tu líbí, a to asi proto, že tato škola dává vše do svých studentů a do oprav budovy. Také mě zaujalo, kolik lidí na tuto školu chodí a kolik zajímavých kroužků tady je. Zaujalo mě také, kolik známých...

„U lavice dítě stálo, z plna hrdla křičelo…“

23.10.2013 22:44
Ano, i tahle známá Erbenova báseň zazněla na recitační soutěži Matičního gymnázia, konané 16. října 2013. Tato soutěž byla sama o sobě zajímavá, ale i svým způsobem náročná, protože si žáci museli důkladně připravit své vybrané básně a na „scéně“ podat co nejlepší výkon, co se recitace týče....

„Jak se jim tu učí“ aneb rozhovory s novými profesory

23.10.2013 22:37
Jistě jste si všichni všimli, že na MGO máme nové profesory. A hned čtyři! Vybrali jsme tři z nich a udělali s nimi rozhovory. Jak hodnotí dosavadní práci studentů, jak se jim u nás vyučuje nebo třeba co by tady rádi změnili. To vše se dočtete v následujícím článku. Mgr. Markéta...

Co jsem zažila na nové škole

22.10.2013 23:20
Na této škole jsem už zažila hodně věcí – seznamovala jsem se s učiteli a spolužáky na zmrzlině, byla jsem na adaptačním dnu, viděla jsem studenty z jiných zemí v projektu Edison a byla jsem také na plavání se třídou. Plavání je velice dobré, protože nás zaprvé učí naši učitelé a ne...

ROZHOVOR S BÝVALOU STUDENTKOU MATIČNÍHO GYMNÁZIA

18.10.2013 08:34
Ráda se zajímám o minulost Matičního gymnázia.  Večer jsem ležela na posteli a přemýšlela, jaké to bylo chodit na gymnázium tak před pěti, deseti lety. Má zvědavost mě dostala až do mamčiny práce, kde pracuje MDDr. Michaela Fisherová, bývalá studentka Matičního gymnázia. Vyptala jsem se jí na...

Zelená metropole a zamračení Češi - rozhovor s Batool Bagar

22.09.2013 12:46
U příležitosti projektu Edison jsme se rozhodli oslovit i přímo někoho z cizinců a položit pár otázek, nejlépe nějakých slibujících překvapivé odpovědi. A tak, když polevil nápor hladových studentů kolem stolů plných cizokrajných dobrot, poprosila jsem svou kostrbatou angličtinou o rozhovor...

Školné

Prázdné české univerzity?

23.01.2012 08:04
Když jsem se dozvěděla, co o vysokoškolských studentech řekl prezident Klaus, zarazila jsem se. Zprvu jsem se domnívala, že šlo o legraci. Ale on to myslel smrtelně vážně. Vybírání školného na vysokých školách je podle mě hloupost. Doteď byly univerzity dotovány státem a fungovalo to – tak...

Paraziti možná, ale účinné řešení nikdo nenabízí

12.01.2012 20:27
Po výroku prezidenta republiky o vysokoškolských studentech - parazitech - se na jeho hlavu snesla řádná vlna kritiky, žádné překvapení. Podívejme se ale na věc střízlivě a systematicky.    Velmi mě mrzí, že si lidé začínají skutečně představovat existenci jakéhosi práva na...

Vysokoškolští studenti jsou příživníci, kteří parazitují na společnosti

12.01.2012 19:41
Zamýšlím-li se nad tímto tématem, poněkud mě přepadá úzkost a nejsem si jistá, jak se k tomuto výroku, který pan Klaus druhý prosincový týden loňského roku v Ostravě pronesl, postavit.  Jak může někdo, kdo je nejvyšším reprezentantem naší republiky, někdo, kdo by měl být společností...

Ples 2012

Ples MGO z jiné strany - L. Vojtěchovská

14.02.2012 18:37
Není divu, že ženy prožívají plesy jinak než muži. Především se musí ustrojit, aby zaujaly pány nebo pozlobily své rivalky. Musím uznat, že dívkám z Matičního gymnázia to na školním plese konaném 21. ledna velmi slušelo. Některé laciné „šatky“ poseté flitry bych neoznačila jako vkusné, ale...

Příjemný večer v barvách MGO

23.01.2012 17:41
Sobota, 21. ledna, je čas se připravit, doladit poslední detaily. Ještě jsem zapomněl lístek. Už jenom uvázat kravatu a vyrážím. Musím se stavit do obchodu, kamarádka cosi potřebuje, nestíhám. Již přijíždí tramvaj, nasedám a očima popoháním řidiče. Výstup, rychlá kontrola času, kdy pojedu...

Roztančené MGO (- velmi strohá zpráva)

23.01.2012 17:41
  V sobotu 21. 1. se jako každoročně v Domě kultury města Ostravy konal ples Matičního gymnázia. Hlavním formálním bodem této akce bývá tradičně šerpování maturantů, nicméně v prvé řadě jde o společenskou akci plnou dobré hudby, tance a zábavy. Představilo se nám také několik...

Divadlo

Tak jsme viděli Revizora!

13.02.2012 07:47
Dne 31.1. jsme šli při příležitosti pololetního vysvědčení na představení Revizor, které hráli herci divadla Rity Jasinské z Prahy.Vše se odehrávalo v pasáži vesmír.V šatně jsme si odložili bundy a přesunuli jsme se do sálu,jakmile jsme se všichni usadili na podium přišli herci a představení...

Cenzura v moderním umění - L. Vojtěchovská

12.02.2012 21:24
V den vysvědčení bylo pro nás, studenty MGO, zorganizováno divadelní představení Revizor v podání Divadla Rity Jasinské. Před představením byla domluvena jakási „tisková konference“, kde se mohli vybraní studenti ptát herců na cokoliv. Když jsem měla možnost hovořit...

Tak jsme viděli Revizora

10.02.2012 08:20
Dne 31. ledna 2012 nastal ten den, kterého se mnozí obávali, ale pro někoho byl jen prostý obyčejný den, kdy se rozdávalo vysvědčení. Tento den byl také očekáván primány, kteří dostali své prvé vysvědčení na Matičním gymnáziu. Avšak třicátý první leden nebyl jen tak obyčejný. Byl...

RECENZE DIVADELNÍHO PŘEDSTAVENÍ REVIZOR

05.02.2012 19:56
     Dne 31.1.2012, přesně v den vysvědčení, jsme se celá škola vypravili do kina Vesmír na divadelní představení Nikolaje Vasiljeviče Gogola – Revizor. Přijelo se nám představit pražské Divadlo Rity Jasinské. Ředitelkou divadla je absolventka našeho gymnázia - Romana ...

Představení Revizor

05.02.2012 11:08
Dne 31. ledna se celé naše gymnázium vydalo do kina Vesmír, kde se hrálo divadelní představení Revizor. Hrálo to pro nás divadlo Rity Jasinské, jehož ředitelkou je bývalá absolventka Matičního gymnázia Romana Goščíková.      Skvělou možnost dostali studenti, kteří navštěvují...

Kritika divadelního představení 'REVIZOR'

02.02.2012 16:28
Dne 31. 1. jsem se byl podívat do divadla ‚Vesmír‘ na představení ‚Revizor‘ a hned ze začátku musím vytknout velmi špatnou organizaci. Šatny byly kompletně obsazeny a dostat se k šatnářkám vypadalo jako nemožný úkol. Dále jakmile jsem vstoupil do divadla, které mě se svou výzdobou moc,...

Podklady a inspirace

5. 12. - DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ

28.10.2012 18:22
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ - speciální číslo novin!!! Hledáme dobrovolníky-kameloty na Den otevřených dveří od 15.00 do 18.00!!! Bližší informace na schůzce redakční rady!!!

Edison

20.09.2012 19:37
Příští týden bude na škole probíhat další ročník mezinárodního projektu Edison. Ideální příležitost zkusit vyzpovídat zahraniční studenty:-)

115. výročí

19.09.2012 18:54
Máte-li někdo zájem o zpracování videopříspěvku z akce, která se koná v pátek 21. 9. 2012, stavte se za mnou do kabinetu a domluvíme se. Naděžda Nováková

Nový školní rok v novém

05.09.2012 18:36
Určitě jste si všimli změn, kterými naše škola prošla v posledních prázdninových dnech. Poskytují nepřeberné množství námětů na články - např. Co se vám líbí? Co vás nejvíc překvapilo? Je to změn k lepšímu? Byla nutná? Jak se vám líbil projev nového pana ředitele? Když se změnila škola, změní to...

Pezentiáda

23.03.2012 08:53
https://www.prezentiada.cz/ Sestavte tříčlenný tým (https://www.prezentiada.cz/co-me-ceka) Prezentace - https://www.prezentiada.cz/slajd, https://www.prezentiada.cz/pozadi Harmonogram - https://www.prezentiada.cz/harmonogram Proč se účastnit? -...

Internet a ACTA

10.02.2012 10:09
Smlouva ACTA Co se také píše ve smlouvě ACTA "Ty protesty organizují uživatelé internetu, neboť ty důsledky jsou nepříjemné pro všechny uživatele. Nejdou cíleně po tom problému, který mají řešit, ale znamenají kontrolu veškerého toku na internetu bez ohledu na to, jestli jde o protizákonné...

Zavedení školného - Novelizace zákona. A.Č.

24.01.2012 19:24
Nejsem si zcela jist úvodem a závěrem, pravděpodobně by bylo vhodnější poslední tři souvětí odstranit. Omlouvám se za pozdní dodání, již se to nebude opakovat ;) Přivítám jakékoliv připomínky.       Novelizace školského zákona,     nemohla uniknout mé...

Divadelní představení Revizor a Romana Goščíková

18.01.2012 17:03
Romana Goščíková - absolventka Matičního gymnázia Ostrava třídní učitelka: Mgr. Ivona Korpasová CSFD.cz rozhovor N. V. Gogol — Revizor Divadlo Rity Jasinské Čtenářská recenze    

Školné - Jsou studenti VŠ opravdu vyžírkové?

16.12.2011 10:27
Protest proti zavádění školného na vysokých školách - shrnutí základních negativních dopadů   Rezoluce členů akademické obce Univerzity Karlovy v Praze Společnost potřebuje desítky vysokoškolsky vzdělaných profesí, které jsou co do platového ohodnocení vysoce neatraktivní a které...

Vánoce - uzávěrka 11.12.2011

01.12.2011 13:28
Pište články a průběžně je vkládejte se štítkem Vánoce. V případě zájmu můžeme natočit anketu, klip, zprávu, reportáž na kameru. Pokud budete mít zájem, promyslete si téma a napište o svém záměru do diskuze pod článkem. Nebo se stavte přímo za námi. Témata: 1. Probíhají Vánoce u Vás doma...

Různé

Bližší seznámení aneb ten pocit, když vás někdo přesvědčuje, že absolutně neumí hrát bowling a pak vyhraje na plné čáře...

27.11.2013 21:06
Sedím před prázdnou bílou plochou Wordu a uvažuji, co napsat. Téma je jasné, ale způsob, jímž jej zpracuji, už bohužel tolik ne. Napadá mě několik ne zcela nepoužitelných možností, ale myslím, že si předtím zasloužím pořádnou dávku černého čaje. Tak tedy: Těžká bowlingová koule si razila cestu po...

Rozhovor s Danielem Sywalou - 1.A Christos Kirkopulos

20.11.2012 16:15
Rozhovor s Danielem Sywalou (Daniel Sywala s Gus G., kytaristou Ozzyho Osbournea. Vlastní foto)   Dokončuje magisterské studium marketingu v Barceloně. Redaktor: magazín Muzikus, magazín Rock&Pop, web The Aardvark Přispívá: Harmonie, Metal Hammer UK Bývalé působení:...

Rozhovor s Danielem Sywalou - Christos Kirkopulos 1.A

18.11.2012 14:47
Rozhovor s Danielem Sywalou (Daniel Sywala s Gusem G., kytaristou Ozzyho Osbournea. Vlastní foto)   Dokončuje magisterské studium marketingu v Barceloně. Redaktor: magazín Muzikus, magazín Rock&Pop, web The Aardvark Přispívá: Harmonie, Metal Hammer UK Bývalé působení:...

Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury - 1.A Christos Kirkopulos

07.11.2012 17:56
Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury Dne 15.10. 2012 jsme byli na výstavě Romana Trabury ve Výstavní síni Sokolská 23. Roman Trabura je malíř, který maluje hlavně své vnitřní vize, a tak se jeho malby odvíjejí na rozhraní skutečnosti a fikce. Krajina, která se často objevuje na jeho plátnech se...

Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury - Christos Kitkopulos

04.11.2012 11:40
Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury Dne 15.10. 2012 jsme byli na výstavě Romana Trabury ve Výstavní síni Sokolská 23. Roman Trabura je malíř, který maluje hlavně své vnitřní vize, a tak se jeho malby odvíjejí na rozhraní skutečnosti a fikce. Krajina, která se často objevuje na jeho plátnech se...

Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury

28.10.2012 11:56
Návštěva 1.A výstavy Romana Trabury Dne 15.10. 2012 jsme byli na výstavě Romana Trabury ve Výstavní síni Sokolská 23. Roman Trabura je malíř, který maluje hlavně své vnitřní vize, a tak se jeho malby odvíjejí na rozhraní skutečnosti a fikce. Krajina, která se často objevuje na jeho plátnech se...

ÚVAHA- Jak poznám že mě mají rodiče rádi?

31.05.2012 20:18
Není to jasné? Rodiče by mě měli mít rádi. Pokud něco vyvedu, je logické, že se na mě máma zlobí, ale stane-se li mi něco, má o mě strach. A to je součástí rodičovské lásky ke svým dětem. Jsem toho názoru, že i přísní rodiče mají své potomky rádi. A i když se někdy syn s otcem nepohodne,...

ÚVAHA - Mají nás rodiče rádi ? Štěpán Piňos PRIMA A

31.05.2012 17:49
          Na tuto otázku je těžké odpovědět. Já myslím, že nás naši rodiče mají rádi. Jsme jejich děti, a proto se domnívám se, že i když je něčím nazlobíme, mají nás stále rádi. Z vlastní zkušenosti vím, že rodičovský vztek rychle vyprchá  a za...

GLOSA - OSTRAVSKÁ MUZEJNÍ NOC 2012 - Štěpán Piňos PRIMA A

25.05.2012 21:06
       Dne 19.5.2012 se v Ostravě uskutečnila akce OSTRAVSKÁ MUZEJNÍ NOC. V Ostravě se na jeden večer otevřela řada institucí. Od galerií, divadel, dopravního podniku, klubů, konzervatoře  až po místní uhelné doly. I já jsem navštívil tuto akci a myslím si, že...

GLOSA - NOC KOSTELŮ 2012 - Štěpán Piňos PRIMA A

25.05.2012 21:06
    Dne 1.6. 2012 proběhne po celé republice Noc kostelů. Otevře se 29 ostravských kostelů, včetně Katedrály Božského spasitele či Vyšehradský kostel. Tento rok se již po čtvrté otevřou brány kostelů  a to od 18 do 24 hodin. Bude možnost kouknout se do míst, které nejsou za...

Co je nového

Předsevzetí. To, na co jste -i když je teprve začátek února- už zapomněli

20.01.2014 21:19
Všichni za sebou máme Vánoce, záminka k jedinému období v roce, kdy ženy bez výčitek pojídají talíře sladkého, a Silvestr, poslední den roku, kdy koledy už utichají a nahrazuje je trochu hlasitější dubstep v podání hasičům oblíbené pyrotechniky. Každý tyto svátky jistě prožil trochu...

Rozhovor s Mgr. Vasevičem

20.01.2014 19:56
 Rozhovor s.docx (15797)

Skončila základní část Šmeralka cupu

05.01.2014 13:15
Už řadu let se na naší škole pořádá florbalová liga, ve které mezi sebou bojují týmy z nižšího i vyššího gymnázia o velkou trofej - Šmeralův pohár. Dnem 13. 12. nám skončila základní část letošní ligy, pojďme se tedy ohlédnout na ty nejdůležitější momenty.   Vítězem základní části se stala...

Mikuláš opět na MGO

31.12.2013 09:29
Datum 6. prosince je tradičně spjato se slavením svátku svatého Mikuláše a nejinak tomu bylo i letos. Ve čtvrtek 5. 12. bylo možné spatřit tradiční trio Mikuláš-anděl-čert na každém rohu Česka a podobné to bylo i na našem gymnáziu. Skupina navštívila mladší studenty školy, kterým rozdala sladké...

Soutěž o nejhezčí vánoční výzdobu

26.12.2013 15:31
V prosinci se na našem gymnáziu konal již třetí ročník soutěže o nejlépe vánočně vyzdobenou třídu. Odborná porota ve složení Mgr. Dana Kuchařová, Mgr. Pavla Rychtarčíková a Ing. Adam Dragon rozhodla o tom, že třetí místo získá třída tercie A, která zaujala především závěsnými dekoracemi. Druhé...

Mladý Demosthenes

28.11.2013 19:36
Dne 27. listopadu se v fyzikální posluchárně uskutečnila soutěž Mladý Démosthenes. Ve čtyřech kategoriích předvedlo svůj projev neuvěřitelných 36 žáků. Toto číslo se rok od roku zvyšuje, což je jen dobře! Do regionálního kola popostoupil vždy jen výherce své kategorie. Reprezentovat nás...

GIS Day

28.11.2013 19:34
Čtvrtý den Týdne přírodních věd se studenti kvint a prvních ročníků zúčastnili projektu GIS Day na Institutu geoinformatiky Vysoké školy báňské. Na začátku si mohli studenti poslechnout přednášku o mapování, poté si vyzkoušeli, jak pracovat s Google Earth a také jak pracovat...

Čerstvé zprávy z Masarykovy univerzity

21.11.2013 15:46
Všichni studenti vyšších ročníků určitě ocení následující článek, ve kterém Karolina Špottová a Karolína Masopustová ze septimy B podávají zprávu o své činnosti ambasadorek Masarykovy univerzity v Brně. Jejich úkolem je informovat naše studenty, co všechno se dá na této vysoké škole studovat, jaké...

Rivalové - recenze

23.10.2013 20:42
Byl to po dlouhé době, abych u nového filmu zažil pocit, který by byl skoro nepopsatelný. Naposledy když jsem viděl snad viděl snímek Warrior - tehdy jsem taky od něho nic nečekal, nebyl to film s mou oblíbenou tématikou (box) a přemýšlel jsem, jestli má cenu se vůbec na něj dívat. A stejně jako...

Rádio MGO

23.10.2013 17:32
Jak asi už všichni víte, od září se na naší škole rozběhl nový projekt s názvem Rádio MGO. Jednou za týden v různé dny můžete zaslechnout z našeho rozhlasu pár písniček na přání a poté zprávy z předešlého týdne, pozvánky a informace do týdnů příštích a také zajímavosti a...